Pikkuyrittäjät -peli opastaa yrittäjän polulle

Pikkuyrittäjät-mobiilipeli on oppimispeli, joka käsittelee yritteliäisyyttä, työelämätaitoja ja talouden hallintaa.Peli on kehitetty, jotta oppiminen ja taitojen harjoittelu olisi entistäkin hauskempaa ja monipuolisempaa. Pelissä syvennetään oppituntien teemojen sisältöjä. Peliä pelaamalla voi oppia muun muassa tuotteiden ja palveluiden suunnittelua, markkinoinnin keinoja, kiertotalouden perusteita sekä tapoja antaa palautetta.

Tutustu peliin tästä

Uusi Pikkuyrittäjät-peli on loistava tapa ottaa ensikosketus yrittäjän elämään. Pelissä pääset rakentamaan yritystä yhdessä luokkakavereidesi kanssa. Voit kehitellä uusia yritysideoita, opetella yrittäjyyden keskeisiä kysymyksiä ja tutustua siihen, minkälaista yrittäjyys oikeasti on.

Selkeästi ja innostavasti suunniteltu pelisovellus on tuotantoarvoiltaan kansainvälistä tasoa. Pelissä voit hakea innostusta mukaansatempaavista videoista ja mitoittaa yrittäjän polkuasi monien erilaisten tehtävien avulla. Pelin edetessä seuraat myös hyvin edistymistäsi näkemällä, kuinka hyvin tehtävät on suoritettu, keräämällä kolikoita ja kilpailemalla kavereitasi vastaan.

Yritysprofiilistasi näet oman virtuaaliyrityksen tiedot yhdellä silmäyksellä. Tehtävien avulla päivität omaa osaamistasi ja tietouttasi yrittäjyydestä.

Pikkuyrittäjät-peli on hauska tapa tutustua yrittäjyyteen. Voisin kuvitella, että peliä on mahdollista käyttää myös yritysideoiden kehittelyyn esimerkiksi erilaisissa työpajoissa. Voin suositella Pikkuyrittäjät-peliä kaikille yrittäjyydestä kiinnostuneille tai yrittäjän uraa harkitseville.

Lauri Järvilehto
Kirjoittaja on suomalainen filosofi, kirjailija, yrittäjä ja muusikko. Laurin pääfokus on oppimisen uudistaminen ja uusien oppimisratkaisujen kehittäminen. Hän toimii nykyään toimitusjohtajana oppimispelejä kehittävässä Lightneer-pelistudiossa.